تبلیغات
mobahan مباهن تازه ها و رباتیك ونرم افزار و برنامه نویسی و فناوری ودانلود و... - نمایشگاه ربوكاپ 89
mobahan مباهن تازه ها و رباتیك ونرم افزار و برنامه نویسی و فناوری ودانلود و...
آیا میدانید امسال هم پربازدید ترین وبلاگ میهن بلاگ بودیم به من ایمیل بزنیدmobahan@in.com
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


باعرض سلام وعرض ادب خدمت كاربر گرامی امید وارم در این وبلاگ لحظات خوشی را سپری كنید. شما هم میتوانید بانظرات خود ما را راهنمایی كنید. (آیا میدانید امسال هم پربازدید ترین وبلاگ میهن بلاگ بودیم) كپی مطالی این وبلاگ فقط با درج آدرس وبلاگ ومنبع قانونی میباشد. مدیر وبلاگ

مدیر وبلاگ :
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
كدام مطلب سایت را زیادكنیم؟









مسابقه ربات و انسان













مسابقات روبوكاپ:

قوانین مسابقات روبوكاپ (روبات های فوتبالیست) در ابعاد كوچك بر اساس استانداردهای جهانی به شرح زیر است:


1ـ ابعاد زمین مسابقه:

زمین مسابقه ربوكاپ به اندازه یك میز تنیس تقریبا 274 × 5 / 152 سانتیمتر است كه رنگ آن در استانداردهای جهانی سبز می باشد. معمولا مسطح بودن زمین مسابقه از گزینه های پیش فرض می باشد. اما گاهی مسابقات را با فرض اینكه روبات باید زمین شیب دار را نیز بپیماید نیز انجام می دهند.

چهار پانل كوچك به طول تقریبی2 / 4 سانتیمتر در گوشه زمین قرار داده می شود تا از محصور ماندن توپ در آن اماكن جلوگیری شود. گوشه های انتهایی این پانل ها با رنگ سبز مشخص می شوند.

ارتفاع زمین استاندارد خاصی ندارد، تنها نكته مهم این است كه ارتفاع میز جلوی دید سیستم جامع نظارت بصری(Global Vision System ) را نگیرد (در ادامه این مقاله با این سیستم اشنا خواهید شد ).


2ـ خصوصیات روبات:

كل مساحت اشغال شده توسط روبات نباید از 180 سانتیمتر مربع تجاوز كند. ماكزیمم طول روبات میتواند 18 سانتیمتر باشد در صورتیكه مسابقه از سیستم جامع نظارت استفاده نماید، ارتفاع روبات نباید بیش از 15 سانتیمتر باشد، در غیر اینصورت، ماكزیمم ارتفاع به cm 22 می رسد.

3ـ تعداد اعضای تیم:

یك تیم روبوكاپ می تواند تا پنج روبات را مورد استفاده قرار دهد.


4ـ دروازه:

عرض دروازه 50 سانتیمتر است كه تقریبا یك سوم عرض زمین است. دروازه 18 سانتیمتر عمق دارد. یك جدار 10 سانتی در انتهای دروازه قرار دارد (تور دروازه، در بازی روبوكاپ استفاده نمی شود) كه از افتادن روباتها جلوگیری به عمل می آورد. رنگ جدار و دیواره دروازه آبی تیره با زرد مات است. روباتها نمی توانند وارد محوطه دروازه شوند.


5ـ توپ :

ابعاد توپ همان ابعاد توپ گلف است كه رنگ نارنجی دارد.

6 ـ رنگ ها :

رنگهای استفاده شده در بازیهای روبوكاپ به این شرح هستند:
• رنگ زمین سبز تیره می باشد (از آنجا كه قوانین ITTF متغیر میباشد، طراح روبات باید تدابیری را برای احتمال هر گونه تغییر جزئی در نظر بگیرد
• دیواره زمین سفید است.
• توپ نارنجی رنگ است.
• رنگ دروازه، زرد یا آبی تیره است.
• خطوط زمین، سفید رنگ است.

ـ علائم استفاده شده در زمین بازی:

خطی سفید رنگ به عرض یك سانتیمتر در طول زمین (وسط) كشیده شده است. همچنین دایره ای به شعاع 25 سانتیمتر در مركز زمین رسم شده است.


8 ـ مدت زمان مسابقه:

زمانبندی مسابقه بدین صورت است :
نیمه اول، استراحت بین دو نیمه و نیمه دوم. مدت زمان هر نیمه 15دقیقه می باشد.


9 ـ دیوار زمین مسابقه :

دیواری به ارتفاع10 سانتیمتر سرتاسر زمین بازی را احاطه كرده است. رنگ دیوار اطراف زمین سفید است و رنگ دروازه ها به همان ترتیبی است كه در قسمت بالا توضیح داده شد.


10 ـ محوطه جریمه:

محوطه جریمه 5 / 22 سانتیمتر از دروازه فاصله و100 سانتیمتر پهنا دارد. رنگ استفاده شده برای مشخص كردن محوطه، سفید و پهنای آن 1 سانتیمتر است.

نكته جالب اینجاست كه از هر تیم، تنها یك روبات اجازه دارد وارد این محوطه شود. در صورتیكه روبات دروازه بان توپ را در اختیار داشته باشد یا با توپ در تماس باشد، روبات مهاجم می بایست مأدبانه به عقب برگردد و محوطه را ترك گوید. همچنین تنه زدن به دروازه بان، ایجاد مزاحمت یا سر راه ایشان قرار گرفتن مجاز نیست!


11ـ ارتباطات بی سیم :

روبات ها می توانند به صورت بی سیم با مركز كنترل ارتباط برقرار كنند. به منظور جلوگیری از تداخل امواج و اطلاعات ارسالی دو تیم با یكدیگر، هر تیم قبل از شروع بازی، میبایست فركانسی غیر از فركانس تیم رقیب خود را برگزیند.


12ـ سیستم جامع نظارت بصری:

استفاده از این سیستم در بازی روبوكاپ مجاز است. این سیستم به منظور هماهنگ كردن روباتها با یكدیگر و مشخص كردن محل هر كدام مورد استفاده قرار می گیرد. برای این منظور، یك یا دو دوربین مدار بسته مورد بهره برداری قرار می گیرد. حداقل ارتفاع دوربین ها از روی زمین بازی دو متر است. محل قرار گرفتن دوربین ها اختیاری می باشد. تیم ها برای اولویت در تعیین محل دوربین های خود، قرعه كشی می كنند تا مشخص شود كدام تیم می تواند پیش از رقیب، محل دوربین های خود را تعیین كند.


13ـ نور دهی :

زمین مسابقه میبایست نور دهی مناسبی داشته باشد كه میزان آن به صورت استاندارد معین شده است.


14ـ دروازه بان:

مدت زمانی كه دروازه بان می تواند در محوطه جریمه، توپ را در اختیار داشته باشد 15 ثانیه می باشد. دروازه بان تنها پس از اینكه با یكی از روبات های رقیب، در داخل محوطه جریمه یا با یكی از روبات های هم تیم، خارج از محوطه تماس پیدا كند، می تواند توپ را در اختیار بگیرد.

15ـ در طول بازی:
• تعویض بازیكن زمانی امكان پذیر است كه روبات آسیب ببیند. در آن صورت تنها 5 دقیقه به تیم فرصت داده می شود كه بازیكن را معالجه (!) یا تعویض نماید.
• زمان اضافه در پایان هر نیمه به زمان بازی افزوده می شود.
• روبات ها اجازه ندارند از دست خود استفاده نمایند (البته در صورتیكه دست داشته باشند).


16ـ چگونگی توقف بازی:
داور توقف بازی را شفاهاً یا بوسیله سوت اعلام می كند و هر تیم موظف است روبات های خود را از این تصمیم داور مطلع نماید.
قوانین متعدد دیگری نیز در اینگونه مسابقات وجود دارد ولی گمان می كنم كه تا به اینجا خوانندگان به مفهومی كلی از چگونگی هدایت روبات ها و نحوه عملكرد آنها پی برده باشند.
روباتها به صورت كلی (هر كدام در كار مخصوص به خود) خواهان « تقلید از انسان » می باشند. بعنوان مثال، در صورتیكه یكی از روبات های بازیكن در مسابقه روبوكاپ بدلیل رفتار ناشایست و دشمنانه با بازیكنان تیم رقیب بعنوان متخلف تشخیص داده شود، با دریافت كارت قرمز از زمین بازی اخراج می شود. ممكن است این سؤال در ذهنتان ایجاد شود كه چگونه ممكن است یك روبات از خود رفتار خصمانه نشان دهد.


گزارشی از مسابقات روبوکاپ آزاد ایران

همان طور که احتمالا شما هم شنیده اید بالاخره بعد از مدتها تلاش ایران هم صاحب یک لیگ معتبر جهانی در زمینه روبوتیک شد. مسابقات روبوتیک آزاد (open) تا همین پارسال فقط در ژاپن و آلمان و آمریکا برگزار میشد ولی از امسال به بعد ایران هم دارای یک مسابقه open برای خودش و منطقه خاورمیانه شده است که جای بسی خوشحالی است!


حالا قبل از اینکه برویم سر گزارش این مسابقات بهتر است برای دوستانی که طی درسهای روبوتیک تبیان با ما همراه نبوده اند یا تازه تصمیم گرفته‌اند ما را در این مسیر از این جا به بعد همراهی کنند یک توضیحات مختصری در باره روبوتیک و مسابقات آن بدهیم تا بعد با هم برویم سر اصل گزارش:

داستان مسابقات روبوکاپ برمیگردد به سال 1996 و کشور ژاپن؛ در آن سال یک عده از مهندسان خوش ذوق و دانشجویان علاقه‌مند و استادان آینده نگر دور هم جمع شدند و یک سری مسابقه تحت عنوان روبوکاپ به راه انداختند. آنها با خودشان قرار گذاشتند که با تشویق کردن دانشجویان و دانش آموزان برای تحقیقات در این زمینه تا سال 2050 با کمک هم یک تیم کاملا روبوتی تشکیل دهند که بتواند با تیم برنده جام جهانی فوتبال مسابقه برگزار کند!
این مسابقات کم کم شبیه یک المپیک روبوتی شد که علاوه بر رشته فوتبال رشته های دیگری را هم شامل میشد. رشته هایی که الان در مسابقات جهانی روبوکاپ وجود دارد علاوه بر فوتبال سایز متوسط (middle size) و فوتبال سایز کوچک (small size) شامل شبیه سازی فوتبال، روباتهای امداد، شبیه ساز امداد، روباتهای فوتبالیست دبیرستانی(junior) ، سگهای سونی و مسابقات روباتهای انسان نما است و به تازگی مسابقه روباتهای خانگی هم به این لیست بلند بالا اضافه شده است.
بعد از مدت کوتاهی از برگزاری اولین دوره مسابقات، به علت استقبال زیاد مراکز دانشگاهی و علاقه‌مندان مسئولین برگزاری، که حالا دیگر برای خودشان صاحب یک فدراسیون به نام فدراسیون جهانی روبوکاپ بودند، تصمیم گرفتند مسابقات محلی در چند منطقه روبات خیز دنیا(!) برگزار کنند تا در برخی از رشته ها که تعداد شرکت کننده ها زیاد است یک جور مسابقه مقدماتی هم وجود داشته باشد و در ضمن تیم ها مجبور نباشند یک عالمه راه را از این طرف دنیا تا آن طرفش برای شرکت در مسابقات روبوکاپ جهانی مسافرت کنند. Germen open در آلمان، Japan open در ژاپن و US open در ایالات متحده از جمله این مسابقات محلی بود، پسوند آزاد (open) در این اسم ها بیانگر این مسئله است که شرکت برای عموم آزاد است!

ایران چهارمین کشوری است که به عنوان یک منطقه روبات خیز صاحب یک لیگ آزاد شده است. و آن جور که از اخبار بر می آید مسئولین دانشگاه آزاد و انجمن روبوکاپ ایران عزمشان را جزم کرده اند تا در سال 2009 جزیره کیش به عنوان میزبان مسابقات روبوکاپ جهانی انتخاب شود.

( آمدم توی پرانتز تا یک کمی نظرات شخصی بدهم!

تا به حال ندیده بودم برای 3 – 4 سال آینده یک چنین برنامه ریزی و عزم جزم کردنی داشته باشیم! ... واقعا تبریک میگویم که روبوکاپی ها توانسته اند حداقل در مقام صحبت به چنین برنامه ریزی هدفمندی برسند!
اما در کل از نظر من چنین تلاشی نتایج جالبی ندارد.
منکر این نمی‌شوم که دانستن این جور فنون جدید لازم است اما با این جو سازی و غوغا‌سالاری – که تخصص دانشگاه آزاد است! – کاملا مخالفم ...

صحبت های بعضی از برگزار کننده ها را که میخواندم احساس میکردم بندگان خدا به این نتیجه درخشان رسیده اند که اگر مسابقات جهانی توی ایران برگزار شود دیگر همه چیز حل است و ایران جزء کشور های پیشرفته میشود!!

ما میتوانیم از جذابیت این رشته برای یاد گرفتن چیز های دیگر استفاده کنیم، با کمک آن الگوریتم یاد بگیریم، الکترونیک یاد بگیریم و غیره ... تا یک جایی به کارمان بیاید ... بقیه چیز ها را باید به آزمایشگا‌های دانشگاهی واگذار کنیم....
اینکه روبات بسازیم تا روبوتیک یاد بگیریم به نظر من خیلی خنده دار است! ...

خنده دار تر از همه قانون معافیت سربازی به خاطر مقام های مسابقات روبوتیک است که باعث به وجود آمدن این جو کاذب شده است ...

یکی دو سال بود این قانون لغو شده بود و همه چیز داشت به حالت عادی برمی‌گشت که با تلاشهای واقعا تقدیر‌آمیز رئیس دانشگاه واحد قزوین علی‌الظاهر دوباره این قانون برگشته است! ... البته تا خود نظام وظیفه اعلام نکند من یکی باورم نمیشود!

انتهای نظرات شخصی داخل پرانتز!، پرانتز بسته)

"اولین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران iran open از 18 تا 20 فروردین ماه سال 85 در سالن مبنای نمایشگاه بین المللی تهران و در رشته‌های شبیه ساز فوتبال سه بعدی و دو بعدی ، شبیه‌سازی فوتبال، رباتهای امدادگر، شبیه ساز امداد و نیز فوتبال گروه سنی دبستان تا دبیرستان برگزار شد.
این مسابقات به ابتكار معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و با همكاری انجمن روبوكاپ ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و معاونت پژوهشی واحد علوم و تحقیقات و با هدف توسعه دانش روباتیك در كشور صورت گرفت. " – به نقل از خبرگزاری ها

وارد سالن مبنا که شدیم دیدیم یک سری آدم عصا قورت داده دارند خیلی با کلاس اینور و آنور میروند! پرسیدیم که اینجا محل برگزاری مسابقات روبوکاپ است؟ گفتند بله، همینجا است! ... منتها ما که هیچ شور و هیجانی ندیدیم! لابد جو خیلی علمی بود که اینجوری شده بود!!


تنها جای مسابقات که کمی سر و صدا داشت قسمت روباتهای جونیور ( دبیرستانی ها) بود که البته اگر بچه های دبیرستان علامه حلی نبودن و شلوغ بازی در نمی‌آوردند آنجا هم احتمالا ساکت می‌شد!

در این مسابقات، تیم ‪ Fortis ۴۳۲‬ از دبیرستان فرزانگان مقام اول، تیم راه رشد از دبیرستان راه رشد رتبه دوم و تیم حلی از دبیرستان علامه حلی رتبه سوم را كسب كردند. همچنین در فوتبال ‪ ۲‬به ‪" ۲‬تیم حلی یك از دبیرستان علامه حلی" موفق به كسب رتبه شدند. .. نتیجه میگیرم شلوغ کاری یک نتایجی هم در زمینه مقام و رتبه به همراه دارد!


بخش بعدی مسابقه روباتهای امداد بود، این روباتها باید در یک زمین بسیار پیچیده( یک ساختمان تخریب شده بعد از زلزله را در نظر بگیرید) که پر از مانع و پله و اینها است، حرکت کنند و جای مصدومان را به هیات داوران نشان دهند. روباتهای این مسابقه معمولا با استفاده از دسته کنترل به صورت منوآل هدایت میشوند. و بیشتر جنبه های مکانیکی آنها باید قوی باشد.

در این مسابقه ، تیم "‪ MRL‬دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رتبه اول"، "تیم رسكوئیت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی مقام دوم" و "تیم روبو رازی دانشگاه رازی كرمان مقام سوم" را كسب كردند.

در طبقه دوم سالن مبنا، در یک گوشه یک تیم روبات های فوتبالیست سایز متوسط یک زمین درست کرده بود و نحوه عملکرد تیم خودشان را برای بازدید کننده ها بیان میکردند. در بین رشته های مسابقات روبوکاپ، فوتبال سایز متوسط پیچیده ترین رشته است و علاوه بر آن رشته هزینه بری هم هست و تقریبا به ازای هر روبات باید سه – چهار میلیون تومان خرج کرد! در نتیجه تیم های کمی در این رشته شرکت میکنند، و در سابقات امسال هم این رشته جزء مسابقات نبود.

یک طرف سالن طبقه دوم و بخشی از سالن طبقه اول محل برگزاری رشته های شبیه سازی بود. شبیه سازی فوتبال دو بعدی، شبیه سازی فوتبال سه بعدی و مربی فوتبال و شبیه سازی امداد.

این مسابقه ها تقریبا همگی به این صورت برگزار میشود:
توی یک شبکه کامپیوتری یک کامپیوتر نقش سرور را به عهده میگیرد، روی این کامپیوتر برنامه سرور شبیه سازی اجرا میشود، مثلا برای فوتبال یک برنامه که روبوکاپ جهانی آن را ارائه داده است اجرا میشود.

روی کامپیوتر های دیگر برنامه دو تیم رقیب اجرا میشوند، آنها جای توپ و چیز های دیگر روی زمین را از سرور میگیرند و بعد تصمیم خودشان را به آن اعلام میکنند که مثلا ما به توپ ضربه زدیم، سرور هم تصمیمات دو تیم را گرفته و آنها را روی زمین اعمال میکند، مثلا توپ را با سرعت به یک طرفی پرتاب میکند... و همینجوری ادامه میدهند تا یک تیم برنده بازی شود!

در لیگ شبیه ساز مربی، "تیم‌های ‪ MRL‬از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام اول"، "پاسارگاد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب رتبه دوم" و "تیم كاسپین از دانشگاه علم و صنعت ایران" رتبه سوم را كسب كردند.
همچنین در لیگ فوتبال دو بعدی "تیم مرصاد از دبیرستان علامه حلی رتبه اول"، "تیم عرفان از آموزش و پرورش تهران رتبه دوم" و "تیم نمسیز از آموزش و پرورش استان تهران مقام سوم" را كسب كردند.

در لیگ فوتبال سه بعدی هم "تیم آریا از دانشگاه صنعتی امیركبیر رتبه اول"، تیم ‪ ZGU Bace‬از كشور چین رتبه دوم"، "دوتیم‌كاسپین از دانشگاه علم وصنعت و آرمان" از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام سوم" را كسب كردند.

در لیگ شبیه‌سازی امداد، "تیم ‪ SBCE‬از دانشگاه شهید بهشتی رتبه اول " ، "تیم كاسپین از دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه دوم" و " تیم پاسارگاد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب رتبه سوم" را كسب كردند.


از دیگر چیز های دیدنی سالن مسابقات مجسمه اسب روبوتی نماد مسابقات بود که وسط سالن قرار داشت و داشت برای خودش چهار نعل میتاخت.
خب!بالاخره نتایج روبوکاپ۲۰۰۸ قزوین اعلام شد.تیم های ایرانی در این مسابقات خوش درخشیدند ولی باید این نکته رو هم در نظر داشت که با توجه به میزبانی ایران و برخورداری از فرصت تماشاچی و کارهای آماده سازی می شد مقام های بیشتری کسب کرد.ولی باید به این نکته هم اشاره کرد که ایران در این مسابقات تازه کار است و هنوز برای پیشرفت فرصت های زیادی داریم.به امید آیندهای درخشان...

دراین مسابقات كه با حضور ‪ ۳۱۲‬تیم از هشت كشور جهان طی مدت سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، این نتایج بدست آمد.

در لیك شبیه سازی واقعیت تركیبی(بخش نمایش و ارایه علمی تیم ها)دانشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی اصفهان و دانشگاه آلمان به طور مشترك اول شدند.

لیك شبیه سازی واقعیت تركیبی ( بخش رقابتی)دانشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی اصفهان و دانشگاه ‪ blenz-Eko‬آلمان به ترتیب اول و دوم شدند.

در لیك شبیه ساز فوتبال دو بعدی تیم دانشگاه امیركبیر اول و تیم های دانشگاههای شهید چمران اهواز و هفی چین به ترتیب موفق به كسب مقامهای دوم و سوم شدند.

تیم دانشگاه صنعتی شریف با كسب ‪ ۲۹‬امتیاز، تیم دانشگاه قزوین با كسب ‪۲۸‬ امتیاز و تیم دانشگاه شهید بهشتی با كسب ‪ ۲۸‬امتیاز به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در لیك شبیه ساز امداد كسب كردند.

در لیك شبیه ساز فوتبال سه بعدی دانشگاه ساوت ایست چین اول شد، دانشگاه گرونینگن هلند و دانشگاه هفی چین به تریب دوم و سوم شدند.

درلیك شبیه ساز ربات های مجازی تیم ‪ MRL‬دانشگاه قزوین رتبه اول را بدست آورد و در لیك رباتهای فوتبالیست اندازه متوسط تیم دانشگاه آزاد خوراسگان مقام اول را از آن خود كرد.

در لیك رباتهای فوتبالیست سایز كوچك تیم دانشگاه چین اول و تیم دانشگاه تبریز مقام دوم و دانشگاه آزاد قزوین مقام سوم را كسب كردند.

درلیك رباتهای انسان نما(كودك)دانشگاه برلین آلمان و در لیك فوتبالیست انسان نما(نوجوان ) تیم دانشگاه آزاد خوراسگان و در لیك ربات های خانگی تیم دانشگاه فردوسی مشهد موفق به كسب رتبه اول شدند.

در لیك فوتبال دانش آموزی یك به یك تیم دبیرستان شهید اژه ای اصفهان مقام اول،پژوهش سرای روباتیك مشهددوم وتیم دبیرستان شهیدبهشتی مقام سوم را از آن خود كرد.

در لیك فوتبال دانش آموزی دو به دو تیم های دانشگاه شهید اژه ای اصفهان، دبیرستان علامه حلی تهران(‪ (۲‬و دبیرستان علامه حلی (‪ (۱‬به ترتیب موفق به كسب مقام های اول تا سوم شدند.

در لیك امدادگر دانش آموزی تیم دبیرستان شهید اژه ای اصفهان با كسب ‪۸۶۷‬ امتیاز مقام اول و تیم دبیرستان فرزانگان اصفهان با كسب ‪ ۷۷۹‬امتیاز دوم و تیم آزاد ‪ A‬با كسب ‪ ۷۷۳‬امتیاز مقام سوم را در كسب كردند.

درلیك رباتهای امدادگر واقعی(رقابت بهترین مانور)دانشگاه رازی كرمانشاه موفق به كسب مقام اول شد.

سومین دوره مسابقات بین‌المللی روبوكاپ آزاد ایران ‪ ۲۰۰۸‬روزهای ‪ ۱۵‬الی ‪ ۱۷‬فروردین ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حضور ناظران فدراسیون جهانی روبوكاپ برگزار شد.


- تیم فوتبال سایز کوچک (small size):رتبه اول: strive از دانشگاه شانگهای چین
رتبه دوم: Robo Rate از دانشگاه آزاد تبریز
رتبه سوم: Robo Razi دانشگاه سراسری کرمانشاه.

- لیگ های مجازی Virtul Robot : رتبه اول: MRL قزوین
رتبه دوم: Caspian
رتبه سوم: ایلیا

- لیگ شبیه ساز امداد Rescue simolation : رتبه اول: vaspan دبیرستان فرزانگان
رتبه دوم: MRL قزوین
رتبه سوم: saviour بهشتی

- لیگ شبیه سازی سه بعدی soccer simulatic 3D : رتبه اول: SEU-SD
رتبه دوم : Gcyrus
رتبه سوم : Robogulf

- لیگ تعقیب خط :رتبه اول : دبیرستان شهید بهشتی کرمان
رتبه دوم : دبیرستان میرزا کوچک خان از رشت
رتبه سوم: دبیرستان علم و ادب از تهران
***تیم روباتیک شهید بهشتی اهواز با ربات "روبوکسین" مقام هشتم را کسب کردند.

بقیه عکس ها و بقیه رتبه ها در ادامه مطلب.

دومین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ ایران که با حضور 361 تیم از کشورهای جهان از روز پنج شنبه 16 فروردین ماه در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شده است دیروز پایان یافت.

- تیم سایز متوسط :
رتبه اول : MRL از دانشگاه آزاد قزوین
رتبه دوم Adro از دانشگاه آزاد خوارسگان

- لیگ مین یاب:
رتبه اول: MRL دانشگاه قزوین
رتبه دوم: Micro sense
رتبه سوم: بسیج

- لیگ ربات های امدادگر واقعی Rescue Real : رتبه اول: MRL دانشگاه قزوین
رتبه دوم: Resquak دانشگاه خواجه نصیر تهران و Robo Razi کرمانشاه

- لیگ های انسان نما (دوی بین ربات ها) Humanoid : رتبه اول: پارس دانشگاه صنعتی اصفهان
رتبه دوم: پرشیا باهنر کرمان

- لیگ ربات های انسان نما (مسابقات ضربات پنالتی) Humanoid: رتبه اول: پرشیا باهنر کرمان
رتبه دوم: پارسای دانشگاه صنعتی اصفهان

- لیگ شبیه سازی مربی soccer coach competition: رتبه اول: دانشگاه MRL قزوین
رتبه دوم: Caspian علم و صنعت
رتبه سوم: اشتیاق دانشگاه آزاد گرمسار.





نوع مطلب :
برچسب ها : ربوكاپ تهران، رباتیك، ربوكاپ، ربات، ربوكاپ ایران، ربوكاپ قزوین،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 20 فروردین 1389
پنجشنبه 16 شهریور 1396 06:00 ب.ظ
Good day I am so happy I found your web site, I really found you by error, while I was browsing on Aol for something else, Regardless I am here now
and would just like to say thank you for a marvelous post and a all round thrilling blog (I also love
the theme/design), I don’t have time to read through it all at the moment but I have saved
it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great deal
more, Please do keep up the awesome work.
پنجشنبه 2 شهریور 1396 09:52 ق.ظ
Hello my family member! I want to say that this article is awesome,
great written and include almost all important infos. I'd
like to see extra posts like this .
سه شنبه 17 مرداد 1396 09:10 ق.ظ
Greetings! Very useful advice within this article!

It's the little changes that will make the greatest changes.
Thanks for sharing!
پنجشنبه 12 مرداد 1396 08:24 ب.ظ
I read this paragraph fully concerning the resemblance of most up-to-date and preceding technologies, it's remarkable article.
دوشنبه 9 مرداد 1396 08:51 ب.ظ
Howdy! Quick question that's totally off topic. Do you know how
to make your site mobile friendly? My blog looks
weird when viewing from my iphone4. I'm trying to find a template or
plugin that might be able to correct this problem.
If you have any recommendations, please share. Many thanks!
یکشنبه 4 تیر 1396 06:47 ب.ظ
بسیار قلب از خود نوشتن در حالی که صدایی دلنشین
اصل آیا واقعا حل و فصل بسیار خوب با من پس از برخی
از زمان. جایی درون جملات شما
در واقع قادر به من مؤمن اما تنها
برای while. من با این حال کردم مشکل خود را با جهش در مفروضات و یک خواهد را سادگی به کمک پر همه کسانی معافیت.
که شما در واقع که می توانید انجام من را قطعا تا پایان مجذوب.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 12:22 ب.ظ
It's a pity you don't have a donate button! I'd definitely donate
to this outstanding blog! I guess for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my
Google account. I look forward to brand new updates and will talk about this website with my Facebook group.
Chat soon!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی